Propostes (11)
2
Suports
Implementació de la T-Hospital a Badalona
| Autor/a: Alex Montornès Torrecillas
Proposem la implementació de la T-Hospital a la ciutat de Badalona en base a l'experiència de Terrassa. Seria un títol de transport unipersonal que permetria utilitzar la xarxa d'autobusos urbans de Badalona per arribar a l’Hospital Germà Trias i Pujol (Can Ruti). La T-Hospital no tindria caducitat, el cost seria d’1€ en concepte d’emissió i la utilització fraudulenta suposaria l’anul·lació i la inhabilitació de la mateixa durant un període de 12 mesos. El nou títol faria possible arribar a Can Ruti des de qualsevol punt de la ciutat de forma gratuïta, fent com a màxim un transbordament entre línies i sense que excedís els 60 minuts entre les validacions. La tarjeta s’hauria de validar a l’autobús i també a una màquina específica a l’hospital. La implementació tindria un cost aproximat de 150.000€.
1
Suports
Innovació en mobilitat sostenible
| Autor/a: AMB
- Estendre a la majoria de municipis metropolitans la plataforma metropolitana i les aplicacions per a zones regulades d'aparcament i de càrrega i descàrrega.
- Desplegar un sistema metropolità de serveis de transport públic a demanda (TAD) per tal de donar resposta a les necessitats de mobilitat a les zones de baixa densitat.
0
Suports
AMB Informació i Serveis
| Autor/a: AMB
- Desenvolupar el Centre d'Informació i Coordinació del transport públic metropolità.
- Desenvolupar noves eines d'informació i serveis integrats del transport i la mobilitat sostenible metropolitana.
1
Suports
Eficiència i innovació en el transport públic
| Autor/a: AMB
- Adaptar i integrar la tarifació social i ambiental a la T-Mobilitat.
- Participar activament en la posada en servei del projecte T-Mobilitat, en especial en els serveis que són titularitat de l'AMB.
- Convertir l'AMB i les empreses públiques dependents en actors de referència a l'àmbit dels 36 municipis pel que fa al desenvolupament del projecte T-Mobilitat, en les funcions d'informació i atenció a la ciutadania a la qual l'AMB presta serveis.
0
Suports
Governança de la mobilitat
| Autor/a: AMB
- Consolidar el Consell de la Mobilitat de l'AMB com a instrument de participació i coordinació dels diferents agents i responsables de l'àmbit de la mobilitat a l'àrea metropolitana.
- Desenvolupar instruments orientats a la gestió i coordinació metropolitana del trànsit, la logística i l'aparcament.
- Estudiar i implantar mesures que permetin millorar l'equilibri financer del transport públic mitjançant la millora de la gestió, l'austeritat i l'eficiència en l'administració de les empreses prestatàries del servei.
- Analitzar la repercussió i redistribució de la sostenibilitat econòmica del grup empresarial metropolità TMB per evitar la distribució de càrregues econòmiques territorials poc equitatives.
1
Suports
Mobilitat en bicicleta
| Autor/a: AMB
- Estendre la xarxa d'aparcaments segurs de bicicletes amb més mòduls Bicibox i nous aparcaments de gran capacitat, fins a arribar a la majoria de municipis metropolitans.
- Promocionar la compra de bicicletes elèctriques per part de ciutadans, administracions i empreses.
- Executar les actuacions prioritàries aprovades al Programa metropolità de desenvolupament de la Bicivia.
0
Suports
Estendre el transport metropolità
| Autor/a: AMB
- Gestionar els serveis de transport públic —tant urbà com interurbà— de la segona corona que altres administracions traspassin a l'AMB d'acord amb els estàndards de qualitat i eficiència econòmica dels serveis de transport públic metropolitans.
1
Suports
Sistema de mobilitat metropolitana
| Autor/a: AMB
- Consolidar i finalitzar la xarxa d'autobús metropolità d'altes prestacions (Metrobús i Bus Exprés), amb l'objectiu de millorar l'eficàcia i l'eficiència del sistema de transport col·lectiu de superfície, amb especial atenció als corredors amb més demanda.
- Intensificar la renovació i modernització de la flota de transport públic de superfície amb la incorporació de més vehicles de baixes emissions, amb més capacitat de viatgers i més silenciosos.
- Accelerar el procés d'electrificació de l'autobús metropolità amb la compra d'autobusos elèctrics, l'adequació de les cotxeres per a la càrrega elèctrica i la instal·lació de punts de càrrega a la via pública.
- Consolidar, renovar i desenvolupar els contractes de gestió indirecta dels serveis Aerobús, Bus Turístic i altres serveis no integrats, com a instruments per oferir avantatges per als ciutadans de la metròpolis i per als seus visitants.
- Millorar i reforçar el servei de transport públic nocturn mitjançant la xarxa Nitbus i el servei de metro, com a instrument per garantir la seguretat dels desplaçaments i l'equitat en el desenvolupament de l'activitat econòmica.
- Estendre el servei de baixada a demanda al Nitbus, destinat a les dones i als menors d'edat, en aquells àmbits fora de la trama urbana on hi ha més distància entre parades.
- Consolidar i ampliar el control de la qualitat del servei dels operadors de gestió directa i indirecta incidint especialment en la puntualitat dels serveis, la neteja, l'atenció als usuaris, el manteniment, les parades i la informació.
- Estendre la informació en temps real per als usuaris del transport públic, amb la instal·lació de monitors informatius en estacions de ferrocarril i equipaments públics, monitors a bord dels autobusos i pantalles d'informació a les parades amb més viatgers.
- Desenvolupar un pla d'accessibilitat per als serveis de titularitat pública de l'AMB.
- Participar activament en projectes europeus, en la Unió Internacional de Transports Públics (UITP) i altres organitzacions internacionals sectorials com a instruments per impulsar projectes de cooperació amb altres metròpolis en matèria de mobilitat.
- Projectar nous aparcaments d'intercanvi (P+R) a l'entorn d'estacions ferroviàries fora de l'àmbit urbà. Fer créixer el nombre de places existents en el servei d'aparcaments d'intercanvi metropolitans de l'AMB.
- Promoure la implantació de prioritat semafòrica i carrils reservats per a autobusos, per tal de millorar la velocitat comercial, garantir la puntualitat i reduir el temps de trajecte dels autobusos metropolitans.
- Continuar millorant la qualitat de les parades d'autobús, garantint-ne l'accessibilitat i ampliant la xarxa de marquesines instal·lades.
- Crear àrees d'intercanvi en els nodes de connexió entre línies d'autobús, coordinades amb la xarxa ferroviària i la nova xarxa d'autobús de Barcelona, amb especial atenció a la informació i senyalització dels intercanvis.
1
Suports
Mobilitat sostenible contra la contaminació
| Autor/a: AMB
- Impulsar un pla metropolità de seguretat viària que incorpori la «visió zero» i establir les mesures que cal que executin les diferents administracions titulars i gestores de les vies metropolitanes.
- Fomentar projectes d'ecologística local i electrificació de flotes que millorin la sostenibilitat de la distribució urbana de mercaderies als municipis metropolitans.
- Impulsar la coordinació de polítiques locals per regular i taxar la distribució dels productes adquirits per comerç electrònic i impulsar la distribució urbana de mercaderies sostenible.
- Impulsar gestions davant l'Estat i la Generalitat per tal d'establir un paquet d'ajudes específiques per a la renovació del parc de vehicles privats a l'àmbit metropolità, amb especial suport al vehicle elèctric.
- Definir una política metropolitana de tarifació viària per ús, congestió i toxicitat per tal de reduir la contaminació atmosfèrica i les emissions provocades per l'actual model de mobilitat urbana i interurbana.
- Establir un marc metropolità de regulació de l'oferta de mobilitat compartida per a turismes, motos, bicicletes i patinets que garanteixi la distribució territorial de l'oferta i un ús sense conflictes de l'espai públic.
- Estendre la xarxa metropolitana de punts de recàrrega (electrolineres i fotolineres) a tots els municipis metropolitans.
- Desplegar la plataforma tecnològica metropolitana de gestió de la ZBE, el Registre metropolità de vehicles estrangers i altres vehicles autoritzats, i l'Ordenança fiscal reguladora.
- Aplicar la zona de baixes emissions de les rondes de Barcelona l'1 de gener de 2020, i fer-ne un seguiment de l'evolució.
- Impulsar la creació de zones de baixes emissions de caràcter local als diferents municipis de l'AMB.
1
Suports
Pla metropolità de mobilitat urbana
| Autor/a: AMB
- Aprovar definitivament el Pla metropolità de mobilitat urbana, un cop incorporades les aportacions i al·legacions que enriqueixin el document.
- Iniciar l'execució de les mesures i actuacions del PMMU, en especial les que són competència de l'AMB o depenen directament de les seves responsabilitats.
- Donar suport als ajuntaments en el desenvolupament i execució de mesures que estiguin incloses al PMMU aprovat per l'AMB.
- Promoure mesures de millora de la mobilitat sostenible per motiu de feina i d'estudi en grans centres de generació de mobilitat i polígons d'activitat econòmica.
1
Suports
Administració eficient i sostenible
| Autor/a: AMB
- Continuar implementant mesures de millora de l'eficiència energètica als edificis de l'AMB.
- Continuar la renovació del parc mòbil de l'AMB amb la incorporació de més vehicles de baixes emissions i més eficients energèticament, prioritàriament de vehicles elèctrics.
- Assegurar la sostenibilitat econòmica dels serveis metropolitans.
- Impulsar el pla de carrera per als treballadors i treballadores de la institució.
- Actualitzar el Pla d'igualtat de la institució i dels organismes dependents.
- Utilitzar les possibilitats que es fixin legalment per tal de rebaixar tant com es pugui la temporalitat del personal.
- Implementar el subministrament energètic als edificis públics de l'àmbit de l' AMB mitjançant Barcelona Energia (l'operador energètic metropolità).
- Assumir les competències traspassades arran de la dissolució del Consell Comarcal del Barcelonès, segons decret la Generalitat.