6

Suports

Miquel Mulero i Sotelo

Crear corredors verds i més zones verdes grans dins de la ciutat

| Autor/a: Miquel Mulero i Sotelo

  • Crear corredors verds entre els parcs naturals i agraris de l'AMB i de fora de l'AMB.
  • Crear més zones verdes grans dincs l'entramat urbà. De com a mínim la mida del Parc de la Ciutadella. Per treure pressió humana als parcs naturals.

Llegir més

7

Suports

Lluis Carrasco Martínbez

La comunicació existente entre Molins de Rei , Sant Vicenç dels Horts i Pallejà a peu o en bici, es pràcticament impossible sense jugar-se la vida en els creuaments i no existeix espai suficient ni tant sols per anar a peu.

Malgrat l'existència del pont, aquest es va dissenyar i construir en el seu dia obviant als viannats i ciclistes.  Per aquesta raó avui a 2016 , es fa imprescindible una actuació que permeti la connexió d'aquests tres municipis metropolitans de manera sostenible i segura i no solament amb vehicles.

Llegir més

7

Suports

Lluis Carrasco Martínbez
En aquest sentit:
  • 1.1 Revisar, millorar i canviar el sistema de gestió del transport urbà i interurbà igualant en prestació de serveis a tots els municipis.
  • 1.2 Establir una politica tarifària coherent i justa que no gravi a la segona corona en un 90 % sobre el preu de la primera.
  • 1.3 Establir una política única de tarifació social, que no discrimini per raó de residència en un municipi metropolità o altre.
  • 1.4 Reestudiar tota la planificació de les infraestructures metropolitanes en especial les de mobilitat, realitzada en una epoca d'euforia económica, planificant a mitjà termini i amb mitjans alternatius de menor cost que puguin optimitzar i millorar garantint un bon nivell de qualitat del transport públic a totes les ciutats i  pobles metropolitans.

Llegir més

10

Suports

Lluis Carrasco Martínbez
Per tal de lluitar contra el canvi climàtic i reduir emissions de CO2 i de contaminants produits per la circulació de vehciles diesel, i per tal d'evitar o minorar la congestió en les vies d'alta capacitat metropolitanes, especialment al Baix Llobregat, cal tractar de manera important la mobilitat de mercaderies, majoritàriament transportades per carretera. En aques sentit crec imprescindible l'adopció de tres linies de treball:
  • 1.1 Establir les accions politiques necessàries per  potenciar el trasavassament de mercaderies al tren en el port de Barcelona i Zona Franca, aprofitant al màxim la xarxa de tren per mercaderies construida i acabant el que manca per fer.
  • 1.2 Establir la regulació i optimització dels vials d'alta capacitat i especial en episodis d'alta contaminació atmosfèrica
    Entenc completment necessari forçar la prohibició de circulació de camions pessants a les hores de congestió viària pels vials de gran capacitat especialment per l'eix del Baix Llobregat, doncs a mes de la contaminació que originen les retencions, provoca no poques situacions de perill d'accidents.  En aquest sentit des de l'AMB s'ha de promoure la logistica nocturna especialment al port de Barcelona i forçar al canvi d'habits del transport de mercaderies a les hores amb menor circulació de vehicles.  Cal optimizar el vials  existents abans de gastar ni un sol centim, en vials exclusius per camions i grans infraestructures que trinxaràn mes un territori completament trinxat per les infraestrucutures ja existents.
  • 1.3 Forçar l'adopció de mesures que permetin l'estada neta dels vaixells de càrrega i creuers , mitjançat la seva connexió a la xarxa elèctrica , prohibint el funcionament dels motors diesel en el vaixells atracats  en els molls del port de Barcelona.

Llegir més

47

Suports

Comitè Unitari Treballadors/es AMB

Promoure una autèntica politica de recursos humans a la Administració AMB

| Autor/a: Comitè Unitari Treballadors/es AMB

Línies d'actuació:

  1. Establir i implementar, amb la representació del personal, un pla de carrera professional per als/les empleats/des públics/ques de la institució.
  2. Rebaixar al màxim possible la temporalitat del personal. Establir l'objectiu d'un màxim d'un 10% de temporalitat (ara és del 50%) i un pla amb terminis per assolir-ho.
  3. Fixar un compromís per no contractar personal només amb el currículum. Elaborar, d'acord amb la representació del personal, proves tipus d'accés que es facin servir per a totes les contractacions de personal i que la superació d'aquestes proves es tingui en compte quan es convoquin definitivament les places.
  4. Corregir l'aplicació feta a l'ÀMB de les condicions laborals imposades per diferents reial decrets, que ha estat la més estricta del seu entorn i que ha lesionat greument els acords de condicions de treball existents prèviament.
  5. Reelaborar el Pla d'igualtat de la institució i dels organismes que en depenen.

Llegir més

10

Suports

Susanna Reigada

Foment i protecció de l'agricultura periurbana

| Autor/a: Susanna Reigada

Protegir i formentar de forma clara les activitats agropecuàries de les nostres zones periurbanes que s'han vist minvades i sotmeses de forma intensa i agressiva aquests darrers anys. L'agricultura de proximitat és agricultura de qualitat per diferents motius: fomenta llocs de treball, redueix la petjada de carboni d'allò que consumim, millora la qualitat de l'aire, etc... Cal protegir de forma clara els terrenys agrícoles, definir-los com a tal i destinar-los activitats agrícoles professionals. La creacció d'un banc de terres permetria, també, la incorporació de joves pageses als nostres camps.

Llegir més

4

Suports

Josep M Armengou i Iglésias

Dret metropolità a la Cultura

| Autor/a: Josep M Armengou i Iglésias

No sé veure entre les propostes del PAM-AMB cap que es refereixi a aquest dret essencial de ciutadania: un equilibri d'igual a igual etre pobles i ciutats de l'AMB. I, sobretot, que cap nou equipament cultural important tingui seu a la capital (com a sigut sempre la norma) sinó a qualsevol de les altres ciutats preparades per acollir-lo: museu de l'Ermitage, de Woody Allen, del Còmic,....., manifestacions esportives de masses, grans celebracions i fires,.......

Llegir més

4

Suports

Josep M Armengou i Iglésias

Xarxa integrada de grans equipaments culturals

| Autor/a: Josep M Armengou i Iglésias

Les nostres ciutats i pobles metropolitans disposen d'una notable quantitat d'equipaments de gran qualitat, força desconeguts per part de la ciutadania dels altres municipis. Cal que, d'entrada, tots els grans auditoris, teatres, museus, centres culturals, sales d'exposicions,.... d'interès molt més enllà de l'estrictament local, rebin la mateixa difusió que reben (com amínim) els equipaments barcelonins: diaris, emissores, òrgans digitals, revistes especialitzades,...han de tractar al mateix nivell el Liceu, el MNAC, el Museu Blau, el Parc Arqueològic de Gavà, el Museu de Badalona, el de la Immigració, l'Auditori de Cornellà, el Centre Cultural de Sant Cugat,..., a fi i efecte de fomentar intercanvis poblacionals, turístics, laborals, educatius...

Llegir més

4

Suports

Josep M Armengou i Iglésias

És fonamental que els grans parcs siguin coneguts i gaudits per tota la ciutadania metropolitana barcelonina: Collserola, Cervantes,  Trinitat, Montjuïc, Fluvial del Besòs, Delta del Llobregat, Castelldefels, Botànic, Torreblanca, de Can Solei i de Ca l'Arnús, Can Mercader, Can Vidalet,.....Actualment, és molt superior el coneixement que els no ciutadans de Barcelona tenen dels de la capital que no pas a l'inrevés. És una cosa fàcil de corregir. Cal incrementar-hi el transport públic de referència

Llegir més

3

Suports

Maria Jose de Ahumada Batlle
  • Activitat econòmica:
    • La pròpia que generin els equipaments culturals, socials i esportius.
    • Ordenar el sòl industrial per tal d'afavorir la implantació d'indústries de baix impacte mediambiental aprofitant la proximitat (2 parades de tramvia) del nou Campus de la UPC i de l'Institut de Recerca de l'Energia (IREC).
    • ALTRES CONSIDERACIONS DE LA PROPOSTA:
    • Cal una taxació independent del sòl propietat d'Endesa i del Banc de Santander tenint en compte la seva qualificació actual com a industrial i sense comptar amb expectatives de ser requalificat com a urbanitzable. Aquesta taxació és necessària per poder calcular els costos de possibles expropiacions
    • Cal explorar totes les possibilitats d'inversió i finançament per part d'organismes públics supramunicipals abans de comptar amb la inversió privada per dur a terme el projecte de transformació urbanística.
    • Cal fer una previsió d'actuació a llarg termini i, simultàniament, una altra a curt termini per tal de fer les reserves necessàries i facilitar uns usos temporals que evitin la degradació de la zona i el seu entorn a més d'afavorir la progressiva «apropiació» de l'espai per part de la ciutadania metropolitana i de les entintats culturals i socials.
    • Cas que arribi a determinar-se com a imprescindible la inversió privada per portar a terme els projectes en un període de temps raonable i assumible pel sector públic, transferir l'edificabilitat a la zona ocupada actualment pel centre comercial «Alcampo» i la zona industrial que ocupava la desapareguda «Schott Ibèrica». També es podria considerar la remodelació del polígon industrial El Sot (més o menys delimitat pels carrers Estiu, Ramon Viñas, Eduard Maristany i Maresme).

Llegir més

3

Suports

Maria Jose de Ahumada Batlle

  • La Plataforma ciutadana ha organitzat diferents jornades participatives obertes, d'on s'han recollit propostes i on s'ha conclòs que un «nou barri» no respon a les necessitats de Sant Adrià (encara hi ha molt habitatge nou sense vendre i molts projectes immobiliaris aprovats i pendents d'execució).

Propostes

  • Una Residència pública per a gent gran.
  • Un Centre de formació professional i ocupacional.
  • Ordenar el sòl industrial per tal d'afavorir la implantació d'indústries de baix impacte mediambiental aprofitant la proximitat (2 parades de tramvia) del nou Campus de la UPC i de l'Institut de Recerca de l'Energia (IREC).

Llegir més

2

Suports

Maria Jose de Ahumada Batlle
  • Serveis:

  • Col·lector de llevant: redimensionar i millorar del traçat. A càrrec de l'organisme públic responsable de la infraestructura i reclamant al propietaris privats la participació que per llei els correspongui per haver de refer el traçat que van impedir en el moment de la seva construcció.

  • Subestació elèctrica: mantenir en funció de les necessitats i a càrrec d'Endesa.

  • Prolongació del Tramvia fins a Badalona: si Badalona ho vol, executar l'obra a càrrec de l'ATM (Agència del Transport Metropolità) si ho creu necessari.

Llegir més

Següent