Accessos directes:

pam.cat pam.cat

Cercador global de l'AMB

1

Suports

Jose Manuel Piña Martinez

Millores d' accesibiltat de la xaxa de metro a Badalona i foment d' alternatives de transport sostenibles

| Autor/a: Jose Manuel Piña Martinez

Bona tarda, Em dic Josep i resideixo al municipi de Badalona desde fa mes de 30 anys, i concretament el barri de Lloreda. En relació al transport públic-mobilitat a aquesta zona on visc, voldria reivindicar que al 2010 es va presentar l' estudi de perllongació de la linea 1 de TMB desde Fondo cap als nous trams: 'Lloreda' i 'Sant crist', projecte presentat pel secretari de movilitat sr. Manel Nadal i alcalde sr.Jordi Serra i que desde llavors continua estancat sense aprovació. És una realitat que els veïns de barris com lloreda, sant crist, etc (de la part muntanya de badalona) ens trobem bastant aïllats de les dos parades de metro meé properes: fondo (llindant quasibé amb santa coloma) o pep ventura, i sovint són barris amb fortes pendents i desnivells, amb la dificultat que suposa anar carregats amb bosses de compra, gent gran, etc. Es per aquest motiu que crec seria interesant activar aquest antic projecte de perllongació per millorar l' accesibilitat i al cap a la fi la qualitat de vida d' aquets barris. D'altra banda, des del punt de vista de mobilitat ecològica i sostenible demanaria que s'ampliés el servei de bicing a Badalona amb la construcció de noves parades de bicis, com ja des de fa anys funciona al centre de barcelona-ciutat amb exit d' abonats sobretot el sector jovent i estudiants. Voldria em responguessin per part del dpt. competent quin és el pla estratègic previst per aquest dos temes exposats. Molt agraït.

Llegir més

4

Suports

Josep M Armengou i Iglésias

Dret metropolità a la Cultura

| Autor/a: Josep M Armengou i Iglésias

No sé veure entre les propostes del PAM-AMB cap que es refereixi a aquest dret essencial de ciutadania: un equilibri d'igual a igual etre pobles i ciutats de l'AMB. I, sobretot, que cap nou equipament cultural important tingui seu a la capital (com a sigut sempre la norma) sinó a qualsevol de les altres ciutats preparades per acollir-lo: museu de l'Ermitage, de Woody Allen, del Còmic,....., manifestacions esportives de masses, grans celebracions i fires,.......

Llegir més

4

Suports

Josep M Armengou i Iglésias

Xarxa integrada de grans equipaments culturals

| Autor/a: Josep M Armengou i Iglésias

Les nostres ciutats i pobles metropolitans disposen d'una notable quantitat d'equipaments de gran qualitat, força desconeguts per part de la ciutadania dels altres municipis. Cal que, d'entrada, tots els grans auditoris, teatres, museus, centres culturals, sales d'exposicions,.... d'interès molt més enllà de l'estrictament local, rebin la mateixa difusió que reben (com amínim) els equipaments barcelonins: diaris, emissores, òrgans digitals, revistes especialitzades,...han de tractar al mateix nivell el Liceu, el MNAC, el Museu Blau, el Parc Arqueològic de Gavà, el Museu de Badalona, el de la Immigració, l'Auditori de Cornellà, el Centre Cultural de Sant Cugat,..., a fi i efecte de fomentar intercanvis poblacionals, turístics, laborals, educatius...

Llegir més

3

Suports

Maria Jose de Ahumada Batlle

  • La Plataforma ciutadana ha organitzat diferents jornades participatives obertes, d'on s'han recollit propostes i on s'ha conclòs que un «nou barri» no respon a les necessitats de Sant Adrià (encara hi ha molt habitatge nou sense vendre i molts projectes immobiliaris aprovats i pendents d'execució).

Propostes

  • Una Residència pública per a gent gran.
  • Un Centre de formació professional i ocupacional.
  • Ordenar el sòl industrial per tal d'afavorir la implantació d'indústries de baix impacte mediambiental aprofitant la proximitat (2 parades de tramvia) del nou Campus de la UPC i de l'Institut de Recerca de l'Energia (IREC).

Llegir més

4

Suports

Maria Jose de Ahumada Batlle

Propostes de la Plataforma per la Conservació de les Tres Xemeneies en el Front litoral de Sant Adrià

| Autor/a: Maria Jose de Ahumada Batlle

  • Reutilitzar les tres xemeneies i l'edifici de turbines amb un gran equipament cultural de nivell europeu que contempli l'activitat econòmica pròpia que en generi. L'equipament haurà de fer una reserva d'espai suficient perquè, com a mínim, els visitants puguin interpretar l'edifici en el seu context històric a nivell tècnic, econòmic i social. Seria desitjable que també pogués explicar el passat industrial i obrer dels nombrosos conjunts industrials que van ocupar el litoral barcelonès des de Poble Nou fins a Montgat.

  • Millorar l'actual zona esportiva (Poliesportiu Marina Besòs i camp de futbol Ruiz Casado) i recuperar la piscina descoberta desapareguda per la instal·lació de les carpes d'oci nocturn de la discoteca «Atlàntida».

  • Millorar i ampliar l'actual Parc del litoral integrant-lo biològicament amb la desembocadura del riu.

  • Recuperar les platges fent-les accessibles al bany i a les activitats pròpies de la costa però preservant la zona més propera a la desembocadura el màxim de naturalitzada en connexió biològica amb el riu i el Parc del litoral.
  • Ordenar el sòl industrial per tal d'afavorir la implantació d'indústries de baix impacte mediambiental aprofitant la proximitat (2 parades de tramvia) del nou Campus de la UPC i de l'Institut de Recerca de l'Energia (IREC).

Llegir més

6

Suports

AMB

Mobilitat sostenible

| Autor/a: AMB

Impulsar i consolidar un sistema de mobilitat sostenible basat en el transport públic, per promoure la sostenibilitat ambiental i econòmica de la ciutat metropolitana, la vertebració territorial, la cohesió social, l'equitat i la igualtat d'oportunitats.
  • Consolidar i finalitzar la implantació de la nova xarxa de bus de Barcelona (xarxa ortogonal) amb l'objectiu de millorar l'eficàcia i l'eficiència del sistema de transport col·lectiu de superfície, amb especial atenció a la xarxa de bus de barri.
  • Iniciar la implantació d'una xarxa d'altes prestacions en els serveis de gestió indirecta als principals corredors metropolitans, ben connectada i coordinada amb la xarxa de Metro, FGC, TRAM i amb la nova xarxa de bus de Barcelona, dins d'un programa de millora del transport públic de superfície.
  • Millorar la velocitat comercial del transport públic de superfície, per tal d'augmentar la rapidesa, l'eficiència i la qualitat del servei, mitjançant actuacions que afavoreixin la prioritat de pas al viari urbà, especialment als accessos a Barcelona.
  • Consolidar i reforçar el transport públic nocturn mitjançant la xarxa Nitbus i el servei de metro, com a instrument per garantir la seguretat dels desplaçaments i el desenvolupament de l'activitat econòmica de la ciutat metropolitana.
  • Aconseguir el certificat de garantia de qualitat ambiental de la flota de transport de gestió indirecta com a pas necessari per reduir les emissions de CO2 del transport interurbà i contribuir a la lluita de l'AMB contra el canvi climàtic.
  • Continuar la millora de les parades d'autobús ampliant i millorant els sistemes d'informació a l'usuari, tant a les parades com a l'interior dels vehicles, tot oferint una informació en temps real sobre el servei que es presta que permeti millorar la informació intermodal dels transports, així com la millora del mobiliari de les parades mateixes.
  • Consolidar i ampliar el control de la qualitat del servei dels operadors de gestió directa i indirecta incidint especialment en la puntualitat dels serveis, la neteja, l'atenció als usuaris, el manteniment, les parades i la informació.
  • Adaptar l'oferta de les noves línies de metro que es posin en servei durant el mandat (línia 9-sud, línia 10-sud) a la necessitat de la ciutadania sota criteris de màxima eficiència i sostenibilitat econòmica.
  • Garantir la mobilitat amb transport públic del conjunt de la ciutadania, promovent la màxima accessibilitat al transport públic, continuant l'adaptació del transport públic subterrani a les persones amb mobilitat reduïda i l'adaptació total de la flota del transport públic de superfície amb la progressiva adaptació de les parades d'acord amb les normes d'accessibilitat.
  • Promoure l'execució de les actuacions previstes en el PDI.
  • Establir un pla d'accessibilitat als polígons industrials, pel que fa als treballadors i treballadores i a la pròpia distribució de mercaderies amb la perspectiva d'un canvi incipient cap un nou sistema logístic impulsat pel comerç electrònic.
  • Analitzar la viabilitat dels sistemes de transport a demanda a zones de baixa densitat.
  • Participar activament en la Unió Internacional de Transports Públics (UITP) i altres organitzacions internacionals sectorials, com a instruments per impulsar projectes de cooperació amb altres metròpolis en matèria de mobilitat, captar inversió i talent i millorar els coneixements de l'AMB en matèria de planificació i gestió.

Llegir més

2

Suports

AMB

Plans de Mobilitat

| Autor/a: AMB

Aprovar i desenvolupar el Pla metropolità de mobilitat urbana (PMMU) d'acord amb el que preveu la llei de l'AMB, com a instrument de vertebració del territori, d'impuls a la construcció d'infraestructures, d'ordenació dels serveis de mobilitat, de promoció de la mobilitat sostenible i de coordinació dels plans de mobilitat urbana dels 36 municipis.
  • Tramitar el procediment d'avaluació ambiental estratègica del PMMU, a través de la Generalitat de Catalunya.
  • Elaborar les Propostes del PMMU per abordar de manera unitària la gestió de la mobilitat a l'AMB, tenint en compte de forma integrada la mobilitat en els seus diferents aspectes: transport públic, vehicle privat, vianants, bicicletes, punts d'intercanvi, aparcament, sostenibilitat ambiental, circulació de mercaderies, etc.
  • Abordar l'elaboració de les Propostes del PMMU a partir d'un Pla Metropolità per a la mobilitat neta que sigui el compromís de l'AMB per a la millora de la qualitat de l'aire des del sector de la mobilitat i que serveixi de directriu per a les esmentades propostes.
  • Consolidar el PMMU, en procés de redacció, com a instrument per a la coordinació dels plans municipals de mobilitat urbana, en les seves elaboracions i revisions, per tal d'avançar conjuntament cap a una mobilitat eficient i sostenible, i com a instrument per a la participació de l'AMB en la programació i gestió del trànsit a la xarxa viària bàsica i en la promoció de la seguretat viària, en particular a les rondes de Barcelona, d'acord amb les previsions de la Llei de l'AMB.
  • Promoure la cooperació de l'AMB en la redacció de plans de mobilitat urbana, així com de plans dels grans centres de generació de mobilitat per motiu de treball i d'estudi.
  • Donar suport als ajuntaments en el desenvolupament de mesures, incloses en els seus plans de mobilitat urbana, que fomentin la mobilitat sostenible en bicicleta i en transport públic.

Llegir més

11

Suports

AMB

Ampliació del nombre de parcs

| Autor/a: AMB

Impulsar l'ampliació del nombre de parcs, amb l'objectiu de ser presents a tots els municipis metropolitans.
  • Incorporar al sistema de gestió dels espais públics els mecanismes i sensors necessaris per tal de fer-ne una gestió intel·ligent de l'enllumenat, del reg, de la radiació solar, de la megafonia, etc., mitjançant el suport d'eines TIC, PDA i sistemes intel·ligents que faciliten la connexió amb els usuaris dels serveis.
  • Implementar una plataforma Smart per gestionar i interrelacionar les dades de gestió, l'opinió dels ciutadans, la informació municipal, i d'altres, en el sistema de gestió de parcs i platges metropolitans.
  • Generalitzar a tots els parcs i platges metropolitans la instal·lació de Jugatecambientals.
  • Promoure i executar un pla d'accessibilitat a les platges.
  • Consolidar el pla de millora i ordenació del litoral metropolità i la finalització del passeig marítim metropolità, concertant-lo amb les administracions competents en els trams pendents.

Llegir més

4

Suports

AMB

Activar el potencial del patrimoni metropolità

| Autor/a: AMB

Activar el potencial del patrimoni metropolità, especialment el vinculat amb la xarxa de parcs metropolitans i amb els edificis inclosos al catàleg de patrimoni.

  • Impulsar projectes de millora del patrimoni construït als parcs de la xarxa de parcs metropolitans.
  • Impulsar projectes i actuacions de millora dels edificis inclosos al catàleg de patrimoni dels municipis metropolitans.

Llegir més

6

Suports

AMB

Polítiques de coordinació metropolitana i convivència

| Autor/a: AMB

Promoure polítiques de coordinació metropolitana i convivència que reforcin les garanties socials de la ciutadania.
  • Formular i implementar un Pla de barris de manera participada amb els municipis.
  • Estudiar les necessitats d'equipaments per tal de superar els dèficits de dotacions i respondre a noves realitats de serveis a les persones, en la perspectiva de formular propostes conjuntament amb els ajuntaments i en la perspectiva de l'elaboració del Pla Director Urbanístic metropolità (PDU).
  • Desenvolupar plans de convivència municipals amb especial atenció als temes d'espai públic, equipaments, normatives, polítiques de ciutadania, etc.
  • Participar en els programes que s'impulsin en matèria de renovació urbana i rehabilitació d'habitatge que contemplin la millora de l'espai públic i els equipaments i els habitatges dels col·lectius més vulnerables per potenciar la cohesió, la convivència i la seguretat al territori.

Llegir més

10