Accessos directes:

Logotip pam.cat pam.cat

Cercador global de l'AMB

10

Suports

Lluis Carrasco Martínbez

Establiment en l'àmbit metropolità d'una politica de regulació del transport de mercaderies marítima i per carretera respectuosa amb el medi ambient

| Autor/a: Lluis Carrasco Martínbez | 1 comentari

Tornar
Per tal de lluitar contra el canvi climàtic i reduir emissions de CO2 i de contaminants produits per la circulació de vehciles diesel, i per tal d'evitar o minorar la congestió en les vies d'alta capacitat metropolitanes, especialment al Baix Llobregat, cal tractar de manera important la mobilitat de mercaderies, majoritàriament transportades per carretera. En aques sentit crec imprescindible l'adopció de tres linies de treball:
  • 1.1 Establir les accions politiques necessàries per  potenciar el trasavassament de mercaderies al tren en el port de Barcelona i Zona Franca, aprofitant al màxim la xarxa de tren per mercaderies construida i acabant el que manca per fer.
  • 1.2 Establir la regulació i optimització dels vials d'alta capacitat i especial en episodis d'alta contaminació atmosfèrica
    Entenc completment necessari forçar la prohibició de circulació de camions pessants a les hores de congestió viària pels vials de gran capacitat especialment per l'eix del Baix Llobregat, doncs a mes de la contaminació que originen les retencions, provoca no poques situacions de perill d'accidents.  En aquest sentit des de l'AMB s'ha de promoure la logistica nocturna especialment al port de Barcelona i forçar al canvi d'habits del transport de mercaderies a les hores amb menor circulació de vehicles.  Cal optimizar el vials  existents abans de gastar ni un sol centim, en vials exclusius per camions i grans infraestructures que trinxaràn mes un territori completament trinxat per les infraestrucutures ja existents.
  • 1.3 Forçar l'adopció de mesures que permetin l'estada neta dels vaixells de càrrega i creuers , mitjançat la seva connexió a la xarxa elèctrica , prohibint el funcionament dels motors diesel en el vaixells atracats  en els molls del port de Barcelona.

Comentaris

Necessites iniciar la sessió per a poder afegir un comentari.

  • Comentari

    | Autor/a: Montse Jardí i Segura

    Felicito a l'autor d'aquesta proposta. Sóc una de les "víctimes" de l'ampliació del Port de Barcelona que es va fer fa uns anys (el propi riu Llobregat, el seu delta i la biodiversitat -inclosos els grans arbres i les aus migratòries- van ser les primeres grans víctimes), una ampliació que només ha beneficiat als que maneguen i treuen beneficis econòmics del tinglat del port. Des de llavors, s'ha fet passar el transport internacional a les nostres carreteres a canvi d'absolutament rés, ja que no compensen cap dels enormes impactes que creen al nostre territori, el que ha provocat una sèrie de perjudicis al bé comú, a la nostra ciutadania, com ara:

    - un augment de camions tant gran que col·lapsen les nostres carreteres a les hores puntes, provocant una despesa de temps molt major als nostres desplaçaments diaris a la gent que vivim al territori, el que va en contra del progrés. A aquestes alçades no s'entèn que "encara" s'utilitzin els camions pel transport internacional de mercaderies. Sí, sabem els interessos econòmics que els mantenen i potencien, però de fet, ja són objectes obsolets que no haurien d'usar-se, no almenys com es fa ara...
    - aquest augment de despesa de temps en el desplaçament local, resta el que diuen "competitivitat" a tots els altres sectors als que afecta.
    - augmenta de forma molt considerable la contaminació atmosfèrica i per tant, contribueixen a augmentar l'efecte d'escalfament global. Després, les autoritats ens fan reduir la velocitat als habitants del territori, als cotxes, quan la contaminació és molt gran i perillosa, en comptes de regular o prohibir el trànsit del transport internacional per les nostres carreteres, ja que és la causa de la major part d'aquest augment.
    - provoquen un augment considerable d'accidents de tràfic, amb totes les repercussions socioeconòmiques que comporten.
    - disminueixen la seguretat viària, provoquen molt d'estrés a la conducció, que no és normal, amb tanta camionada.
    - Redueixen la qualitat de vida en general del nostre territori, ni què dir d'altres impactes, com l'augment de la contaminació acústica i el deteriorament del paisatge..., etc. etc...

    Per tot això dono ple suport a aquesta proposta, que a més, està molt ben plantejada.
    Salutacions.