0
Suports
Comerç metropolità
| Autor/a: AMB | 0 comentaris
Fomentar el comerç metropolità
- Elaborar una estratègia metropolitana del comerç, transformació digital, suport a l'associacionisme i interlocució, i establir eines de suport.
- Crear la taula metropolitana de comerç per tal de convertir-se en un punt de trobada i d'intercanvi d'experteses i experiències, i en un espai per posar en comú les diferents casuístiques municipals en matèria de comerç.
- Establir sinergies de cooperació i de suport en tots els àmbits relacionats amb el comerç: elaboració d'un pla estratègic del comerç, normatives, projectes, formació, subvencions..., tot lligat a la millora de l'activitat comercial i al seu encaix tant en el món productiu com en allò que afecta en termes de sostenibilitat lligats als ODS.
- Apostar per ser el referent dels municipis metropolitans impulsant el treball en xarxa, així com en la implementació de les àrees de promoció econòmica urbana (APEU), a partir de la futura normativa pendent d'aprovació pel Parlament de Catalunya en matèria de comerç.
- Implementar un model de suport tècnic i assessoria per als ajuntaments, mitjançant projectes pilot de consolidació de les polítiques adreçades al comerç.
- Tecnificar la formació del personal tècnic que dona servei al sector del comerç per aconseguir més competitivitat d'aquest sector estratègic per al territori, per a l'òptima gestió empresarial dels negocis i per a la dinamització dels espais d'activitat econòmica comercial, de manera que s'incrementi el seu potencial de generació de riquesa.
- Establir un pla de transformació en matèria de digitalització del comerç metropolità.